Scrabblenieuws

26 februari 2011

Rob Rondou op de dool.

Rob Rondou, de Oost-Vlaming die destijds voorstelde om een interregionaal kampioenschap te organiseren, kwam tot eenieders verbazing niet opdagen op de jongste editie van die wedstrijd. Hij was, zo bleek later, op de dool geraakt. Meer dan 72 minuten neusde hij door Ronse, zoekend naar de juiste zaal. Hij moest ondervinden dat de tijd ondertussen onverbiddelijk verder tikte, en zag wel honderdmaal dat de kleine wijzer van zijn uurwerk het cijfertje 2 naderde, even later voorbijstak, wat later het gezelschap kreeg van de grote wijzer, om dan uiteindelijk eenzaam achter te blijven ... Na een kille, kilometerslange tocht keerde Rob onverrichter zake terug huiswaarts. 

Rob Rondou doolde rond in Ronse

Rob getuigt: "Ik was vorige zaterdag al om 12.48 uur in Ronse, maar na domweg eerst naar de Engelsenlaan en vervolgens naar het Delahayeplein te gaan (duidelijk niet the places to be …) – intussen 13 telefoontjes en 1 sms 'plegend' – vernam ik te laat waar ik wél had moeten zijn: in de buurt van het station dan nog … Dat was balen: twee treinritten voor niks, ronddolen door de druilerige straten van Ronse, maar vooral: mijn Oost-Vlaamse ploeggenoten niet kunnen vervoegen én niet aanwezig kunnen zijn bij wat ik nog altijd beschouw als een soort geesteskindje. Het zij zo, ik heb mijn lesje geleerd, en verder is het een hele opluchting dat zelfs een (zéér onwaarschijnlijke, dat weet ik uiteraard wel) overwinning van mijzelf de West-Vlamingen niet van een verdiende overwinning zou hebben kunnen houden".